La missió de Talita és realitzar qualsevol
activitat relacionada amb la integració. Per a portar-ho a terme tenim una
direcció tècnica, l'assessorament a escoles, els serveis a famílies, l’educació
del temps lliure i activitats. "El nostre repte és millorar, millorar i
millorar. Buscar l’excel·lència contínuament en el que fem", ens comenta
Miguel Viñas, president de la Fundació Talita.
I afegeix: “el nostre primer objectiu és
l’assessorament a les famílies que, generalment, acudeixen a les poques hores d’haver
vist que tenen un fill amb discapacitat.
El primer que se’ls aconsella és tranquil·litat
i que facin el mateix que amb qualsevol altre bebè. En definitiva, l'única cosa
que passa és que tens un nen diferent dels altres”.
Un fill diferent que és “una persona especial,
que t’enriqueix. No és que nosaltres l’ajudem a ell, sinó que ell ens ajuda a
ser millors persones. De fet, el perquè de la integració és aquest. D’una
banda, és una qüestió de justícia elemental, de replicar en els diferents
àmbits de la societat, la realitat física, la realitat del món. Per tant, si
veiessis un col·legi amb tots els nens de més de metre setanta o de menys de
metre quaranta -m’és igual per on sigui la segregació- no deixaria de ser
estrany. D'altra banda, l’altre motiu és el del benefici mutu. En la família, també.
La personalitat, la forma de ser d’aquests nens, és pura bondat. És veritat que
dones molt, però també reps molt. A l’aula succeeix el mateix. Una aula en la
qual hi ha un nen amb dificultats és molt més rica, rep molt més que una aula sense
cap nen amb dificultats, en la qual la competitivitat és molt més gran”.
Mitjançant una atenció personalitzada, cadascun
dels reeducadors, titulats superiors, professors en educació especial, psicopedagogs
o psicòlegs de la Fundació, treballa per objectius. Cada quinze dies es fa una
revisió, nen per nen, del que s'ha treballat fins aquella data i es marquen nous
objectius, per als quinze dies següents. A més, la integració escolar en la
qual treballa la Fundació Talita “significa poder desenvolupar el currículum en
un centre d’ensenyament normalitzat, en contraposició amb l’educació especial,
que es realitza en centres en els quals només hi ha nens amb necessitats
educatives específiques o amb dificultats”.
A partir dels 18 anys, es passa a promoure
la integració laboral en un entorn normalitzat. S’analitzen les capacitats i debilitats
de cada nen, es valoren quines són les tasques per les quals el nen està més
preparat i se li pregunta què és el que vol fer. Després, s’orienta al nen i a
la família sobre el que més li convé. El pas següent és formar-lo i que entri a
treballar en una empresa. Talita té acords previs amb empreses perquè la
inserció laboral sigui possible. A aquestes empreses que els contracten se'ls dona
la possibilitat de treballar amb una persona discapacitada i la resta de
membres del centre de treball ho acostuma a valorar molt positivament.
D’aquesta manera, l’equip es cohesiona, i la
gent s’adona que no tot és “veure quant he produït en els últims seixanta
minuts”. Calendari solidari 2011: “Ajuda'ns perquè la inclusió social de nenes,
nens i joves amb discapacitat intel·lectual sigui una realitat”. Durant nou
anys consecutius, Talita fa possible aquesta tradicional i tendra acció, amb
l’objectiu d’activar la consciència social per dur a terme una més plena
integració escolar, laboral i social d’aquests nens i joves, propòsit pel qual
treballa Talita, amb gran il·lusió, dia rere dia. Es pretén sensibilitzar la
societat perquè es visqui la discapacitat amb la normalitat i el respecte necessaris,
amb la finalitat d’aconseguir que aquestes persones se sentin integrades en
tots els aspectes de la vida. I, també, es cerca l’acció solidària, amb la
finalitat de recaptar fons per a les famílies sense recursos, que necessiten un
suport perquè aquests nens i joves desenvolupin al màxim les seves capacitats i
arribin a ésser adults responsables i feliços. Al Calendari Talita de 2011 hi
han col·laborat els següents nens, famosos i fotògrafs: Jimena i Pocoyo amb els
seus amics (fotografiat per Omar Ayyashi), Lucía i el cantant José Mercé
(fotografiat per José Luis Ahijón), Ivan i l'alpinista Edurne Pasaban (fotografiada
per Javier Sardá), Marc i el motorista Toni Elías (fotografiat per Dolors
Giménez), Sofia i el grup musical Homes G (fotografiats per Elena Arroyo), Gerard
i l'entrenador Josep Guardiola (fotografiat per Dany Virgili), Chencho i el cantant
David Bisbal (fotografiat per Jaime Malé), Pablo i l'entrenador Vicente del Bosque
(fotografiat per Malú López), Alicia i la dissenyadora Rosa Clarà (fotografiada
per Manuel Outumuro), Jaime i la periodista Sara Carbonero (fotografiada per Julio
Moya), Anabel i el pilot de fórmula 1 Pedro Martínez de la Rosa (fotografiat
per Rosa Castells), Gonzalo i el cantant Dani Martín (fotografiat per Inés
Velasco), Beth i els personatges de Disney “la Princesa Aurora i el Princep
Felip (fotografiats per Blanca Gaig Mellado).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada