El 22 de març de 2007, dins el
marc de la celebració del XXV aniversari de la fundació de la Fapel, va tenir
lloc al Caixa Fòrum de Barcelona el Seminari, obert a tothom, sota el títol “La
Llei Catalana d’Educació: Finançament i Participació”. Les conclusions del seminari
es poden resumir en la necessitat de la participació activa dels pares en
l’educació i la necessitat d’un finançament suficient per a totes les escoles, per
tal que tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats, i que els
pares puguin escollir amb llibertat l’educació que volen per als seus fills.
De nou, es va recordar al
seminari, que els pares som els primers educadors i responsables
en primera instància de
l’educació dels nostres fills i filles. Ens assisteix el dret fonamental que
els poders públics garanteixin que aquesta educació es realitza d’acord amb les
nostres conviccions morals. Som els pares els que tenim el dret i el deure
d’escollir lliurement el que ens pugui semblar millor, sense intromissions de
l’Estat.
Antoni Arasanz, [ex]president de
la Fapel, va iniciar el seminari amb una ponència sobre el bon govern a les
escoles, centrant el tema en la participació activa dels pares i mares. Es va
basar en el Llibre Blanc de la Gouvernance de la Unió Europea de l’any 2001. El
president de la fapel va demanar una participació activa dels pares i mares per
a un bon govern dels centres.
En una segona ponència del
Catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona, el Dr. José Antonio
García Durán va afirmar en repetides ocasions que les famílies que porten els
seus fills a l’escola concertada estan patint una forta discriminació (molts
milers d’euros per família i nen o nena) perquè volen una educació determinada
per als seus fills i filles. Estan, per tant, pagant dues vegades l’educació dels
seus fills i va reclamar la subvenció absoluta de l’escola, per tant, un
finançament que permeti les mateixes oportunitats per a tots.
A l’última taula rodona, cal
destacar l’opinió d’Eugeni Garcia, assessor del conseller d’Educació de la
Generalitat, i membre de la Comissió de
Seguiment del Pacte Nacional per l’Educació, que va reconèixer que la Generalitat no està destinant prou recursos econòmics a l’educació, ja que s’estan dedicant a altres polítiques més prioritàries, com ara la gent gran o la immigració.
Seguiment del Pacte Nacional per l’Educació, que va reconèixer que la Generalitat no està destinant prou recursos econòmics a l’educació, ja que s’estan dedicant a altres polítiques més prioritàries, com ara la gent gran o la immigració.
En el decurs de la taula, en
arribar al torn de preguntes, un dels participants com a públic va reclamar que
des de determinats sectors es deixessin de dir les fal·làcies que s’han dit
sobre l’escola concertada. La primera d’elles és que l’escola concertada roba
als seus pares mitjançant les Fundacions.
L’existència de les
Fundacions, instruments absolutament legals, permet que l’escola pugui rebre
els ingressos, a través d’aportacions voluntàries de les famílies, per poder
sobreviure. Els diners són invertits íntegrament a l’escola i no van a la
butxaca de ningú més, tal i com s’ha volgut fer creure a la societat des de determinats
sectors tendenciosos de la comunitat educativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada